SERIBU MACAM PERASAAN :/

ASSALAMUALAIKUM salam ramadhan al mubarak guys ! ;') entry kali ni hm sebenarnya waktu ni detik ni saat ni aku rasa seribu macam perasaan ...  okay gembira sebab aku masih diberi kesempatan untuk menyambut ramadhan kali ini.. okay aku sedih sebab puasa pertama tak dapat bersama family and okayokay sedih ni banyak sebab ... sumpah banyak :( mana kekuatan ni tah ? dan sebenarnya aku bersyukur masih dapat merasa kegembiraan di dunia, segala nikmat di dunia..puasa kali ni dengan housemates dapat masak tau hihihii... okay tu ofocoz perasaan gembira ! :D
 ____________________________________________________________________________________

 hari demi hari aku lalui dengan harapan ALLAH

memberi seribu kekuatan untuk berhadapan 
segala  ujian.. setiap hari aku nampak mereka
hampir setiap masa hampir setiap saat sebab
kelas kitaorang semua tak berapa nak jauh pun? 
so memang akan nampak tapi minggu ni macam lain..
kemana saja pergi atau  bila masa kita bertembung masa
tulah mesti senyum.. cuba untuk bercakap dan berlagak
macam biasa macam tiada apa berlaku antara kita
dua hari berturut turut aku mimpi mereka.....
 setiap kenangan kita bersama (kenangan manis mahupun kenangan pahit)
memerhati mereka dari jauh , melihat kegembiraan mereka 
tanpa aku di sisi mereka yeppp itu sakit
sakit dia macam seribu jarum di cucuk cucuk di hati
tapi takpe dari jauh aku melihat mereka sihat
dari jauh aku melihat mereka tertawa kegembiraan
rindu jeeee manjang pada mereka setahun bersama
cukup untuk mencipta seribu kenangan kan ?
hari dengan semalam je  aku nampak dan
aku sedar usaha masing masing untuk bertegur 
atau erti kata lain SENYUM..
pada mulanya, aku berfkir 
aku takkan patah balik pada mereka
sekiranya aku berbaik dengan mereka
seolah olah aku membiarkan pisang berbuah dua kali
tapi.. aku hamba ALLAH, perasaan ku
fikiran ku berubah ubah mengikut masa
begitu juga dengan tanggapanku
hey sampai bila aku mahu berdendam ?
layak kah aku untuk berdendam ?
di bumi ALLAH ?sedangkan nabi itu
memaafkan umatnya inikan pulak aku
diri sendiri yang mencipta persahabatan ini.
jadi detik ini saat ini, aku berharap
persahabatan ini akan kekal begini
tidak terlalu dingin tidak terlalu rapat
cukup saja bertanya khabar,bertegur
memberi senyuman atau hai mungkin?
sungguh i'm missing them a lot
semoga kalian berada di bawah keberkatan ALLAH
takecare afirah, azila..kakyan :')